Na czym polegają loterie promocyjne?

Na rynku funkcjonuje wiele rodzajów loterii. Także w prawie istnieje ich kilka ich rodzajów. Jednym z bardzo popularnych rodzajów loterii są loterie promocyjne i loterie audiotekstowe. Jeśli chodzi o loterie promocyjne to spotykamy się z nimi na co dzień. W marketach ciągle widzimy ogłoszenia o loteriach czy hasła – przy zakupie towaru powyżej 50 złotych, weź kupon, wypełnij go i wrzuć do urny. Kupony biorą udział w losowaniu. Jeśli dopisze nam szczęście to możemy wygrać całkiem atrakcyjną nagrodę. Aby można było mówić o loterii promocyjnej to muszą wystąpić trzy czynniki jednocześnie. Czynnikami tymi są zakup towaru oraz poinformowanie o możliwości wygrania nagrody. Trzecim czynnikiem jest fakt, że o przyznaniu danej nagrody decyduje losowanie i los. Czasami loteria promocyjna może dodatkowo zawierać w swoim regulaminie zapis o konieczności odpowiedzi na pytanie konkursowe. Wówczas także możemy mówić o loterii promocyjnej. Organizator jest zobowiązany do tego, aby na czas przeprowadzenia losowania, sprowadzić osobę, która będzie pilnowała uczciwości losowania. Osoba taka musi mieć jednak do tego odpowiednie kompetencje. Prawo zabrania przyznania organizatorom nagród wszystkim uczestnikom loterii. Jeśli wartość nagród, wygranych w loterii promocyjnej nie przekracza łącznie kwoty 2280 złotych brutto to nagroda nie jest opodatkowana. Jeśli natomiast wartości nagrody przekroczy tą kwotą to wówczas zwycięzca musi zapłacić podatek w wysokości 10 procent wartości tej nagrody. Zwycięzca powinien taki podatek zapłacić w swoim Urzędzie Skarbowym.

Hej, jestem Małgorzata Foremniuk i jestem specjalistą do spraw społeczeństwa czego dowiecie się w moich licznych artykułach. Przekażę wam wiele nowinek ze świata społeczeństwa i nie tylko. Dowiecie się jak się odnaleźć w społeczeństwie oraz jak sobie w nim radzić. Czytajcie śmiało każdy wpis! Pozdrawiam 🙂