Pomóż kupując los

Rozwój mediów masowych, coraz powszechniejszy dostęp do Internetu sprzyjają różnym metodom promowania akcji charytatywnych oraz pozyskiwania funduszy dla osób naprawdę potrzebujących. Jednym z nich może być organizacja loterii fantowej, smsowej, e-mailowej, czy innej poprzez Internet, telefonię komórkową, czy pocztę elektroniczną. Dużym atutem tego typu promocji jest jej niski koszt i szeroki odbiór. Ogromny potencjał posiadają media społecznościowe, poprzez które dzięki odpowiednim narzędziom możemy rozpropagować praktycznie każdą akcję i zbiórkę pieniędzy. Sprzedawanie losów, czy fantów jest o tyle łatwiejsze, że uczestnik otrzymuje obietnicę wygranej, a jednocześnie może pomóc najbardziej potrzebującym. Co ciekawe, instytucja loterii charytatywnej, bo tak można byłoby ją zdefiniować jest w Polsce jeszcze bardzo mało znana. Być może wynika to z ogólnego pojęcia hazardu i negatywnej opinii społecznej na ten temat oraz traktowania państwa jako monopolisty w organizowaniu loterii finansowych. Zniechęcać mogą także różnego rodzaju obostrzenia, ograniczenia i wymogi w organizacji tego typu akcji. Najpopularniej organizowanymi loteriami są fantowe, organizowane na mała skalę, z których pieniądze zostają przeznaczone na konkretne, lokalne potrzeby. Rzadko finanse przechodzą na cele statutowe podmiotów będących organizatorami konkursów. Niemniej jednak jest to element wsparcia społecznego, który na pewno warto wykorzystywać.

Hej, jestem Małgorzata Foremniuk i jestem specjalistą do spraw społeczeństwa czego dowiecie się w moich licznych artykułach. Przekażę wam wiele nowinek ze świata społeczeństwa i nie tylko. Dowiecie się jak się odnaleźć w społeczeństwie oraz jak sobie w nim radzić. Czytajcie śmiało każdy wpis! Pozdrawiam 🙂