Szczęśliwe zakupy

Pomimo i tak ogromnej popularności rozrastających się sieci hipermarketów, stosują one coraz to nowe chwyty i promocje, aby przyciągnąć lojalnego i zadowolonego klienta. Różnego rodzaju karty rabatowe i punktowe wpływają na przywiązanie konsumenta do danej marki sklepów. Istnieje jednak jeszcze inna forma marketingu wykorzystująca naturalną chęć człowieka do gry, hazardu, a przede wszystkim – wygranej. To przeróżne konkursy i loterie o szerokiej gamie nagród i bonusów. Najczęściej losem-fantem w hipermarketowej loterii jest paragon otrzymywany po zakupie produktów. Paragon fiskalny wraz z wypełnionym formularzem (danymi kontaktowymi niezbędnymi do późniejszego wyłonienia i odnalezienia zwycięzcy, a często także z pytaniem konkursowym) przekazuje się organizatorowi konkursu wrzucając do ogromnej urny. Nowocześniejsze akcje wyposażone są w specjalne terminale, w których można od razu sprawdzić wygraną skanując swój kupon-paragon i zgłosić się po nagrodę. Istnieją także akcje rozciągnięte w czasie, podczas których warunkiem uczestnictwa w losowaniu jest zgromadzenie określonej liczby punktów, oczywiście poprzez zakupy zrobione w danym sklepie. Szeroka gama nagród zachęca do uczestnictwa. Są to nierzadko podarunki o wysokiej wartości, jak samochody, czy wycieczki zagraniczne, a na pocieszenie – kosze produktów znajdujących się w ofercie hipermarketu. Powszechny dostęp do loterii zachęca klientów do wzięcia w niej udziału zapewniając jej powodzenie.

Hej, jestem Małgorzata Foremniuk i jestem specjalistą do spraw społeczeństwa czego dowiecie się w moich licznych artykułach. Przekażę wam wiele nowinek ze świata społeczeństwa i nie tylko. Dowiecie się jak się odnaleźć w społeczeństwie oraz jak sobie w nim radzić. Czytajcie śmiało każdy wpis! Pozdrawiam 🙂